Redesign av Dagens Næringslivs restaurantguide.
Redesign av Dagens Næringslivs restaurantguide.
Guiden inneholder anmeldelser av de beste spisestedene i landet, og er en del av smak.no – DNs samleportal for saker innen mat og drikke.
Prosjektets mål var å gjøre guiden enklere og mer inspirerende å bruke.
Interaksjonsdesigner
Basert på innsikten utviklet jeg nye prototyper for restaurantguiden, filtrering og meny.
Hovedmålet var å gjøre guiden funksjonell, lett å forstå og inspirerende.
Underveis brukertestet jeg prototypene og justerte funksjoner og innhold på bakgrunn av dette.
Digital design og infografikk.
Informasjonsartikkel om valgsystemet i USA.
Hvordan blir man presidentkandidat
Hvem stiller til valg?
Kan noen slå Trump?
Informasjonsartikkel om valgsystemet i USA.
Hvordan blir man presidentkandidat?
Hvem stiller til valg?
Kan noen slå Trump?
Digital design og infografikk
Infografikker er populært blant lesere av Dagens Næringsliv.
Vi ville eksperimentere med fortellerformatet og lagde en informasjonsartikkel basert på infografikk.
Jeg fikk faktamateriale om det amerikanske presidentvalget av en journalist. Basert på dette lagde jeg forslag til hvordan ulike deler kunne illustreres.
Jeg redigerte teksten og strukturerte innholdet for å få en god flyt mellom grafikkene.
I samarbeid med journalist, fotosjef og reportasjeleder gjorde jeg endringer i innhold og presentasjon og ferdigstilte infografikker og animasjoner.
1. Gravide ønsker å ha tilgang på all informasjonen de trenger samlet på ett sted, hos en pålitelig kilde.
2. De gravide er spesielt bekymret for hva de kan spise eller drikke.
3. Helsekortet, som inneholder all informasjon om svangerskapet, bør digitaliseres. Om pasienten glemmer kortet har ikke helsepersonell tilgang på informasjonen. Dersom pasienten mister kortet kan sensitive personopplysninger komme på avveie.
Basert på innsikten lagde vi et utkast til en offisiell informasjonsapp for gravide. Appen skulle være en del av Helsenorge. Dette er en kanal mange er kjent med, siden flere helseforetak bruker det i dag.
Appen følger den gravide gjennom svangerskapet og gir tilpasset informasjon avhengig av hvor langt hun er på vei.
I prototypen fokuserte vi på det vi fant som de gravides toppoppgave: “Hva kan jeg spise og drikke?”
Basert på funnene i brukertestene av prototypene gjorde vi endringer i navigasjonen, hvilket innhold vi prioriterte på de ulike sidene og ordvalg.
Den gravides toppoppgaver var å vite hva som er trygt og digitalt helsekortet.
Hun kan scanne etter matvare i butikken, søke etter matvare eller få en oversikt over de offisielle rådene.
Ved å bruke smilefjes får den gravide raskt svar på om en matvare er trygg, kan spises i begrensede mengder eller bør unngås helt.