Interaksjonsdesigner

Innsikt og analyse

For å få mer innsikt i produktet startet jeg med å gjøre analyser av den eksisterende restaurantguiden og konkurrentene.

Basert på funnene gjennomførte jeg intervjuer og brukertester for å få en bedre forståelse av hva målgruppene ønsker å oppnå, og hvilke  utfordringer de har når de bruker dagens løsning.

Innsiktsarbeidet viste:

  1. Guiden var lite innbydende og vanskelig å forstå. Den har ikke bilder, bruker et uvanlig poengsystem og informasjonen føles irrelevant.
  2. Filtrering fungerte ikke som brukerne forventet. Brukerne forstod ikke ordlyden og funksjonene.
  3. Menyen var vanskelig å navigere i.  Den endres avhengig av hvilken side på smak.no brukeren er inne på.
Product, Font

Restaurantguiden

Redesign av Dagens Næringslivs restaurantguide.

Om prosjektet

Redesign av Dagens Næringslivs restaurantguide.

Guiden inneholder anmeldelser av de beste spisestedene i landet, og er en del av smak.no – DNs samleportal for saker innen mat og drikke.

Prosjektets mål var å gjøre guiden enklere og mer inspirerende å bruke.

Min rolle

  • Samle og bearbeidet innsikt.
  • Gjennomføre brukerintervjuer og brukertester.
  • Kartlegge brukerbehov og forbedringsmuligheter.
  • Lage prototyper.
Portable communications device, Mobile phone, Telephony, Gesture, Gadget, Font, Iphone

Interaksjonsdesigner

Kari Live

Prototype

Basert på innsikten utviklet jeg nye prototyper for restaurantguiden, filtrering og meny.

Hovedmålet var å gjøre guiden funksjonell, lett å forstå og inspirerende.

Underveis brukertestet jeg prototypene og justerte funksjoner og innhold på bakgrunn av dette.

De viktigste endringene:

Portable communications device, Mobile phone, Telephony, Gesture, Gadget, Font, Iphone

Restaurantguiden

Interaksjonsdesign.

Om prosjektet

Redesign av Dagens Næringslivs restaurantguide.

Guiden inneholder anmeldelser av de beste spisestedene i landet, og er en del av Smak, DNs samleportal for saker innen mat og drikke.

Prosjektets mål var å gjøre guiden enklere og mer inspirerende å bruke.

Min rolle

  • Samle og bearbeide innsikt.
  • Gjennomføre brukerintervjuer og brukertester.
  • Kartlegge brukerbehov og forbedringsmuligheter.
  • Omstrukturere innhold, navigasjon og filtrering.
  • Videreutviklie det visuelle designet.
  • Lage prototyper.
Portable communications device, Mobile phone, Telephony, Gesture, Gadget, Font, Iphone

Om prosjektet

Redesign av Dagens Næringslivs restaurantguide.

Guiden inneholder anmeldelser av de beste spisestedene i landet, og er en del av Smak – DNs samleportal for saker innen mat og drikke.

Prosjektets mål var å gjøre guiden enklere og mer inspirerende å bruke.

Min rolle

  • Samle og bearbeide innsikt.
  • Gjennomføre brukerintervjuer og brukertester.
  • Kartlegge brukerbehov og forbedringsmuligheter.
  • Omstrukturere innhold, navigasjon og filtrering.
  • Videreutviklie det visuelle designet.
  • Lage prototyper.
Portable communications device, Mobile phone, Telephony, Gesture, Gadget, Font, Iphone

Restaurantguiden

Interaksjonsdesign

Innsikt og analyse

For å få mer innsikt i produktet startet jeg med å gjøre analyser av den eksisterende restaurantguiden og konkurrentene.

Basert på funnene gjennomførte jeg intervjuer og brukertester for å få en bedre forståelse av hva målgruppene ønsker å oppnå, og hvilke  utfordringer de har når de bruker dagens løsning.

Innsiktsarbeidet viste:

1.Guiden var lite innbydende og vanskelig å forstå. Den har ikke bilder, bruker et uvanlig poengsystem og informasjonen føles irrelevant.

2. Filtrering fungerte ikke som brukerne forventet. Brukerne forstod ikke ordlyden og funksjonene.

3. Menyen var vanskelig å navigere i.  Den endres avhengig av hvilken side brukeren er inne på.

Analyse av den eksisterende restaurantguiden.

Innsikt og analyse

For å få mer innsikt i produktet startet jeg med å gjøre analyser av den eksisterende restaurantguiden og konkurrentene.

Basert på funnene gjennomførte jeg intervjuer og brukertester for å få en bedre forståelse av hva målgruppene ønsker å oppnå, og hvilke  utfordringer de har når de bruker dagens løsning.

Innsiktsarbeidet viste:

1.Guiden var lite innbydende og vanskelig å forstå. Den har ikke bilder, bruker et uvanlig poengsystem og informasjonen føles irrelevant.

2. Filtrering fungerte ikke som brukerne forventet. Brukerne forstod ikke ordlyden og funksjonene.

3. Menyen var vanskelig å navigere i.  Den endres avhengig av hvilken side brukeren er inne på.

Product, Font

Analyse av den eksisterende restaurantguiden.

Prototype

Basert på innsikten utviklet jeg nye prototyper for restaurantguiden, filtrering og meny.

Hovedmålet var å gjøre guiden funksjonell, lett å forstå og inspirerende.

Underveis brukertestet jeg prototypene og justerte funksjoner og innhold på bakgrunn av dette.

De viktigste endringene:

Portable communications device, Mobile phone, Telephony, Gesture, Gadget, Font, Iphone

1. Guiden fikk bilder, poengsystem og ordvalg som brukerne forsto.

Portable communications device, Mobile phone, Gesture, Font, Gadget, Rectangle, Telephony

2. Ordvalg og interaksjon i filtreringen ble forenklet.

Portable communications device, Mobile phone, Product, Telephony, Gesture, Gadget, Font, Rectangle

3. Menyen ble endret, så den er lik på hele Smak.

Kontakt

Kari Live Rønningen
karilive@gmail.com
+ 47 41666816