Redesign av Dagens Næringslivs restaurantguide.
Redesign av Dagens Næringslivs restaurantguide.
Guiden inneholder anmeldelser av de beste spisestedene i landet, og er en del av smak.no – DNs samleportal for saker innen mat og drikke.
Prosjektets mål var å gjøre guiden enklere og mer inspirerende å bruke.
Interaksjonsdesigner
Basert på innsikten utviklet jeg nye prototyper for restaurantguiden, filtrering og meny.
Hovedmålet var å gjøre guiden funksjonell, lett å forstå og inspirerende.
Underveis brukertestet jeg prototypene og justerte funksjoner og innhold på bakgrunn av dette.
Interaksjonsdesign.
Redesign av Dagens Næringslivs restaurantguide.
Guiden inneholder anmeldelser av de beste spisestedene i landet, og er en del av Smak, DNs samleportal for saker innen mat og drikke.
Prosjektets mål var å gjøre guiden enklere og mer inspirerende å bruke.
Redesign av Dagens Næringslivs restaurantguide.
Guiden inneholder anmeldelser av de beste spisestedene i landet, og er en del av Smak – DNs samleportal for saker innen mat og drikke.
Prosjektets mål var å gjøre guiden enklere og mer inspirerende å bruke.
Interaksjonsdesign
For å få mer innsikt i produktet startet jeg med å gjøre analyser av den eksisterende restaurantguiden og konkurrentene.
Basert på funnene gjennomførte jeg intervjuer og brukertester for å få en bedre forståelse av hva målgruppene ønsker å oppnå, og hvilke utfordringer de har når de bruker dagens løsning.
1.Guiden var lite innbydende og vanskelig å forstå. Den har ikke bilder, bruker et uvanlig poengsystem og informasjonen føles irrelevant.
2. Filtrering fungerte ikke som brukerne forventet. Brukerne forstod ikke ordlyden og funksjonene.
3. Menyen var vanskelig å navigere i. Den endres avhengig av hvilken side brukeren er inne på.
For å få mer innsikt i produktet startet jeg med å gjøre analyser av den eksisterende restaurantguiden og konkurrentene.
Basert på funnene gjennomførte jeg intervjuer og brukertester for å få en bedre forståelse av hva målgruppene ønsker å oppnå, og hvilke utfordringer de har når de bruker dagens løsning.
1.Guiden var lite innbydende og vanskelig å forstå. Den har ikke bilder, bruker et uvanlig poengsystem og informasjonen føles irrelevant.
2. Filtrering fungerte ikke som brukerne forventet. Brukerne forstod ikke ordlyden og funksjonene.
3. Menyen var vanskelig å navigere i. Den endres avhengig av hvilken side brukeren er inne på.
Analyse av den eksisterende restaurantguiden.
Basert på innsikten utviklet jeg nye prototyper for restaurantguiden, filtrering og meny.
Hovedmålet var å gjøre guiden funksjonell, lett å forstå og inspirerende.
Underveis brukertestet jeg prototypene og justerte funksjoner og innhold på bakgrunn av dette.
1. Guiden fikk bilder, poengsystem og ordvalg som brukerne forsto.
2. Ordvalg og interaksjon i filtreringen ble forenklet.
3. Menyen ble endret, så den er lik på hele Smak.